Planificació d’un menú setmanal

APRÈN A FER UN MENÚ SALUDABLE!

Et proposem que et descarreguis aquest arxiu  diet-equilibrada. Es tracta d’una plantilla de menú setmanal.

El funcionament és molt senzill. Tots els teus dinars i sopars han d’incloure 3 elements:

–      Aliments rics amb hidrats de carboni (primera columna): patata, llegums, pasta, arròs o pa.

–      Aliments rics amb proteïnes d’origen animal (segona columna): ous, peix, carn blanca, carn vermella, formatge.

–      Aliments vegetals (tercera columna): tomàquet, albergínia, espinacs, bledes, pastanagues, bolets…

Les combinacions son infinites…  Anem a veure un exemple; Dilluns per dinar cal prendre patata, ous i verdures. Et proposem 2 menús:

Opció 1: Espinacs amb patata i Truita a la francesa.

Opció 2: Crema de pastanaga i Truita de patates

Et proposem que un dia  a la setmana no prenguis proteïnes d’origen animal (dimarts per dinar). Aquí farem un menú on combinem 2 aliments rics en hidrats de carboni; llegums i cereals (llenties amb arròs i verdures, cigrons amb patata…).

I perquè fem aquesta proposta? Perquè si combinem aquests dos grups d’aliments aconseguim una proteïna que substitueix la que ens aporta un tall de carn, de peix o bé una truita.

Esperem que aquesta eina et sigui d’utilitat per tal d’aconseguir millorar la teva alimentació.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s