NOVA COL·LABORACIÓ AMB MEAL&1

Taller de Gastronomia comença a col•laborar amb l’empresa Meal&1, dedicada a la creació de menús sans, rics i divertits a la teva oficina… feu-hi un cop d’ull, es tracta d’una proposta molt interessant: www.meal-1-sabores.com
I arrel d’aquesta col·laboració us proposem un nou curs de cuina, que es farà a les instal·lacions de l’empresa Meal&1. Descarrega’t aquest arxiu per a més informació: CURSO DE COCINA SALUDABLE.
T’hi esperem!

Cursos pel trimestre octubre-desembre

DESCARREGA’T EL PDF AMB TOTS ELS CURSOS PER AQUEST TRIMESTRE

 

Et presentem aquest conjunt de propostes de cursos de cuina i de nutrició pel trimestre d’octubre-desembre.
Troba el curs que més s’adapti a les teves necessitats.

Descarrega’l aquí: CURSOS CUINA OCT-DESEMBRE

 

Més informació: info@tallerdegastronomia.com

Un curs molt refrescant….

ELS MILLORS BATUTS PER L’ESTIU – 1 SESSIÓ-

Un curs perquè grans i petits aprenguin a combinar les fruites de la millor manera per obtenir-ne les begudes més saludables i refrescants d’aquest estiu. Una oportunitat amena per introduir-se en les nocions bàsiques de la dietètica i de la nutrició mentre practiques receptes fàcils i divertides.

Dia: Dijous 7 de juliol

Hora: 18’30 -20’30 (2 hores)

Lloc: Casa de Cultura Sant Cugat (C/ Castellví, s/n Sant Cugat del Vallès)

Preu:  10 € + 5 € suplement material

Reserva de plaça: Les inscripcions es duran a terme de l’1 al 15 de juny. Més info a www.casadecultura.santcugat.cat

Vols aprendre a cuina salublement? Aquí tens una nova proposta!

CUINA BAIXA EN CALORIES – 3 SESSIONS-

Hi ha algú a la família que estigui fent una dieta d’aprimament? Vols aprendre a fer receptes baixes en calories? Farem primers, segons i postres! Seràs un expert en la versió light de les receptes del dia a dia.

Dies: Dilluns: 27 de juny, 4 de juliol i 11 de juliol
Hora: 20’00 -22’00 (2 hores/sessió)
Lloc: Centre Cívic Sagrada Familia (C/Provença, 480)
Preu: 30,45 €/persona + Suplement per als ingredients
Reserva de plaça: Les inscripcions es duran a terme del 14 al 19 de juny. Més info a http://www.ccsagradafamilia.net

Monogràfic “Sopars ràpids”

CURS DE CUINA “SOPARS RÀPIDS”

Arriba l’hora de sopar, obres la nevera i no saps mai què fer? Aprendrem a fer sopars saludables i ràpids! Després hi haurà una degustació dels plats cuinats.

Dia: Dijous 9 de juny

Hora: 19’30 -21’30 (2 hores)

Lloc: Ronda General Mitre, 69 Barcelona

Preu: 25 €/persona

Descomptes: 20 €/persona (si vens acompanyat d’un amic, si has participat en l’enquesta de facebook i si és el segon taller
de fas amb Taller de Gastronomia).

Per reservar plaça: info@tallerdegastronomia.com / 651.19.69.10

El bon esmorzar

COM ÉS UN BON ESMORZAR?

L’esmorzar és un àpat molt important; tots ho sabem, però perquè? Doncs perquè després de moltes hores sense menjar hem de reposar energia al cos i per tenir un correcte rendiment físic i intel•lectual al llarg del matí.

Un bon esmorzar és aquell que conté 3 elements:

– LÀCTIC O DERIVAT: llet, formatge, iogurt, begudes vegetals enriquides en calci (ametlles, avena, soja, quinoa…)

– FARINACI: pa, torrades, entrepà, cereals d’esmorzar…

 – FRUITA: en forma de peça de fruita o suc natural.

Les combinacions son infinites… us en proposem un parell:

OPCIÓ 1: Batut de iogurt, maduixes i cereals.

OPCIÓ 2: Suc de taronja i mandarina + entrepà de formatge.

Sempre que pugeu…

– Utilitzeu cereals integrals; nutricionalment ens aporten més minerals.

– Utilitzeu sucre integral quan vulgueu endolcir el vostre esmorzar.

– Un suc de brick no equival a un suc de fruita natural!

I per acabar unes últimes recomanacions:

– L’embotit pot estar present a l’esmorzar 1 o 2 vegades a la setmana com a màxim.

– Si necessiteu un extra d’energia poseu un grapat de fruits secs al vostre esmorzar (nous, ametlles, avellanes…).

– Croissants, magdalenes, ensaïmades… Guardeu aquesta opció per 1 cop a la setmana (i si és cada 15 dies millor!).

Des de Taller de Gastronomia us recomanem que gaudiu del vostre esmorzar i comenceu el dia dedicant-vos uns minuts per seure a taula i menjar tranquil•lament!

Planificació d’un menú setmanal

APRÈN A FER UN MENÚ SALUDABLE!

Et proposem que et descarreguis aquest arxiu  diet-equilibrada. Es tracta d’una plantilla de menú setmanal.

El funcionament és molt senzill. Tots els teus dinars i sopars han d’incloure 3 elements:

–      Aliments rics amb hidrats de carboni (primera columna): patata, llegums, pasta, arròs o pa.

–      Aliments rics amb proteïnes d’origen animal (segona columna): ous, peix, carn blanca, carn vermella, formatge.

–      Aliments vegetals (tercera columna): tomàquet, albergínia, espinacs, bledes, pastanagues, bolets…

Les combinacions son infinites…  Anem a veure un exemple; Dilluns per dinar cal prendre patata, ous i verdures. Et proposem 2 menús:

Opció 1: Espinacs amb patata i Truita a la francesa.

Opció 2: Crema de pastanaga i Truita de patates

Et proposem que un dia  a la setmana no prenguis proteïnes d’origen animal (dimarts per dinar). Aquí farem un menú on combinem 2 aliments rics en hidrats de carboni; llegums i cereals (llenties amb arròs i verdures, cigrons amb patata…).

I perquè fem aquesta proposta? Perquè si combinem aquests dos grups d’aliments aconseguim una proteïna que substitueix la que ens aporta un tall de carn, de peix o bé una truita.

Esperem que aquesta eina et sigui d’utilitat per tal d’aconseguir millorar la teva alimentació.